11.10.2013
PRESSING MAGAZINE: Kritika: Besa
Srđan Karanović spada u pionirsku generaciju srpskih i jugoslovenskih reditelja koji su završili prašku FAMU i nakon toga sedamdesetih godina prošlog veka, posle prvih filmova, postali sinonim novog jugoslovenskog filma. Nekadašnji „praški đaci“ od tada su krenuli svako svojim putem, čak i oni koji su kao Karanović i Rajko Grlić bili najbliži saradnici (što u filmovima, što u kultnoj TV seriji „Grlom u jagode“), pri čemu je Karanović (u odnosu na druge) imao najveći diskontinuitet u karijeri. Nakon „Virdžine“ (1991, Feliks za sporednu ulogu), punih dvanaest godina nije snimio dugometražni igrani film, sve do „Sjaja u očima“ (2003, takmičarski program festivala u Veneciji).
19.11.2010
RAZGLEDI: Srđan Karanović: Besa – Naivno in neživljenjsko
Čeprav Srđan Karanović spada med prekaljene režiserske mačke stare šole jugoslovanskega filma (največja njegova filmska uspeha sta Nešto između iz leta 1983 in televizijska serija Grlom u jagode iz leta 1976, v obeh pa nastopa tudi Miki Manojlović), njegov najnovejši, Besa, ne ponuja prav veliko inovativnega. Upoštevati moramo sicer, da je avtentična rekonstrukcija slehernega zgodovinskega obdobja ena najtežjih tem filmske upodobitve, vendar kljub temu, je pri Karanovićevem filmu še vedno vse preveč pomanjkljivosti druge vrste.